foto: Victoriano Moreno

Zaterdag 27 en zondag 28 augustus

Cultuurweekend

Tijdens het Cultuurweekend (27-28 augustus) proef je in het Museum Plantin-Moretus van alles wat het museum het komende culturele jaar te bieden heeft.

Drukker voor de deur

drukker voor de deur van het Museum Plantin-Moretus foto: Victoriano Moreno

Heb je zelf wel eens gedrukt? Op onze drukpers voor de deur druk je zoals in de tijd van Plantin. Je neemt jouw persoonlijke afdruk mee naar huis.

Wie? Voor iedereen
Waar? Voor de deur van het museum of - bij slecht weer - binnen
Wanneer? Zaterdag 27/8 en zondag 28/8 doorlopend van 10 tot 16 uur

Wilde Raven - vouw je eigen boekje

Boekje vouwen met Wilde Raven

Kom meedoen met Wilde Raven. Maak je eigen kleine boekje. Je gaat aan de slag met verschillende vouwtechnieken om losse vellen papier om te toveren tot een echt boekje. Schuif nadien aan onze grote werktafel aan en zet je eerste zinnen of tekeningen in je boek.

Ouder(s) of meter, opa, ... en kind(eren) kunnen zich creatief volledig laten gaan. Er zal een vouwboekje zijn op maat van kinderen en een moeilijker model op volwassenenmaat.

Dit is een inloopactiviteit. Je sluit aan wanneer het je past.

Wie? Voor grote en kleine mensen (vanaf 6 jaar)
Waar? In de tuin of - bij slecht weer- in de inkomhal van het museum
Wanneer? Zaterdag 27/8 en zondag 28/8 doorlopend van 13.30 tot 16.30 uur

De Verhalenweverij - Verhalen over letters en woorden

een dame leest voor aan twee geïnteresseerde kinderen in het Museum Plantin-Moretus foto: Michiel Devijver

Vlij je neer tussen de boeken en luister naar de mooiste verhalen over letters en woorden voorgelezen door een professionele verhalenverteller van De Verhalenweverij. Met haar verteltheater vol prachtige prenten dompelt ze de kinderen helemaal onder in het verhaal.

Er kan voorgelezen worden in meerdere talen.

Dit is een inloopactiviteit. Je sluit aan wanneer het je past.

Wie? Voor kinderen van 2,5 tot 12 jaar
Waar? In zaal 8, te bereiken via de tuin.
Wanneer? Zaterdag 27/8 en zondag 28/8 doorlopend van 13:30 tot 16.30 uur

Ga zelf op pad

Verkennen jullie het museum graag op eigen houtje? Ga dan zelf op pad!

Waar ben ik? Dier ben ik!

Actieve tocht voor speurneuzen vanaf vier jaar

Ga op actieve speurtocht met het hele gezin door de benedenverdieping van het museum. Spot alledaagse en andere dieren op verrassende plekken.

De Dappere Drukker

doe-het-zelf opdrachtentour voor kinderen vanaf 8 jaar

Wil jij net als Christoffel Plantin drukker worden? Ga met een opdrachtenboekje op pad door de kamers van het museum en kom als volleerde drukker terug buiten.

Hoorspel brengt museum tot leven

Hoorspel voor iedereen vanaf 8 jaar

Met nieuwe driedimensionele audiotechnieken lijkt het wel of je door de tijd reist en een bedrijvig huis en drukkerij binnenstapt.

Bekijk ook wat er enkel op zaterdag of zondag doorgaat