Ans Brys

Doorlopend doe-het-zelf aanbod

Tijdens de herfstvakantie kan je genieten van ons doe-het-zelf familieaanbod. We bieden die activiteiten de hele vakantie doorlopend aan. Wanneer het museum geopend is kan je dus van dit aanbod komen genieten.

Praktisch

• Alle activiteiten in het museum zijn gratis met een toegangsticket voor het museum
  • Bezoekers jonger dan 18 jaar hebben gratis toegang
  • Je kan je toegangsticket al op voorhand reserveren
  • Voor de activiteiten moet je niet reserveren
  • Kinderen worden steeds begeleid door een volwassene
  • De activiteiten zijn doorlopen. Als het museum open is, kan je meedoen

Krabbelkabinet

Laat je in onze creatieve ruimte inspireren door de wereld van Ensor. Neem een potlood en papier en krabbel je eigen kunstwerk neer. Of kies één van de kleurplaten. Wat je maakt mag je ophangen aan onze kunstwerkenmuur of gewoon mee naar huis nemen. Voor elke creatieve ziel!

Leeshoek

Plof neer in onze knusse leeshoek in de oude 18e-eeuwse eetkamer. Ontdek samen de mooiste verhalen over Ensor, kunst en creativiteit. Leuk voor iedereen!

Drukdemonstraties

Maar liefst 14.000 houtblokken telt de collectie van het Museum Plantin-Moretus. Met deze staaltjes van vakmanschap werden in de Plantijnse drukkerij boekillustraties en andere decoratieve elementen afgedrukt. Wil je zelf eens zo’n mooie illustratie drukken? Op onze drukpers druk je zoals in de tijd van Plantijn. Je neemt jouw persoonlijke afdruk mee naar huis. Leuk voor iedereen!

Waar ben ik? Dier ben ik!

Ga op actieve speurtocht met het hele gezin door de benedenverdieping van het museum. Spot alledaagse en andere dieren op verrassende plekken. Vraag naar de speurtocht Waar ben ik? Dier ben ik! aan de balie van het museum. Voor speurneuzen vanaf vier jaar.

De Dappere Drukker

Wil jij net als Christoffel Plantijn drukker worden? Ga met een doe-het-zelf opdrachtenboekje van De Dappere Drukker op pad door de kamers van het museum en kom als volleerde drukker terug buiten. Vraag naar het spel aan de balie van het museum. Voor iedereen vanaf acht jaar.

Hoorspel brengt museum tot leven

Met ons hoorspel lijkt het wel alsof je door de tijd reist en een bedrijvig huis en haar drukkerij binnenstapt. Het hoorspel is verkrijgbaar op een gratis audioguide. Vraag ernaar aan de balie van het museum. Voor iedereen vanaf acht jaar