foto: Victoriano Moreno

Komt een wandelaar naar Antwerpen

Ontdek de stad door de ogen van Guicciardini met twee wandelingen.

In de voetsporen van Guicciardini

Keer samen met een ervaren stadsgids terug in de tijd, naar het Antwerpen van de 16de eeuw. Lodovico Guicciardini, een Italiaans koopman die zich in deze stad vestigt, beschrijft in detail het leven in de steden in de Nederlanden van die tijd. Hij schreef de eerste volledige stedenatlas van onze regio. Het boek werd een groot succes.

Tijdens deze wandeling in de Antwerpse binnenstad bekijk je haar door de ogen van Guicciardini. Het wordt een unieke ervaring! Op elke stopplaats krijg je tekstfragmenten uit zijn boek te horen en prenten te zien die hij erbij toont. Hoe keek de Italiaan naar Antwerpen en haar bewoners. En herkennen wij ons vandaag nog in zijn beschrijvingen?

Praktisch

• stadswandeling voor groepen
  • de wandeling vertrekt aan Het Steen en eindigt bij de Handelsbeurs
  • maximum 20 personen per gids
  • duur: 120 minuten
  • prijs: €120 (administratiekosten inbegrepen)

Reserveren

Boek je wandeling met gids bij Experience Antwerp.

Boek hier

Dwars door 't stad met Mohamed en Guicciardini

Ontdek op je eigen tempo wat Guicciardini te vertellen had over de stad. Schrijver Mohamed Ouaamari geeft zijn eigen kijk en commentaar. Je vindt deze individuele stadswandeling in de Erfgoedapp.

Praktisch

• individuele wandeling via de Erfgoedapp
  • de wandeling vertrekt aan het museum Plantin-Moretus en eindigt aan het Maagdenhuis
  • wandeling van 2,4 km met 8 stops