Plantin in de etalage #impressedbyplantin

Ter ere van de herdenking van 500 jaar Plantijn contacteerde het museum de horeca en handelaars uit de buurt en bood hen een etalageafbeelding aan uit de gigantische collectie houtblokken. Maar liefst 16 zaken ging in op het aanbod en kozen een afbeelding die soms wel, soms niet met hun eigen winkel te maken heeft.

Werkproces en resultaat

Het museum liet de beelden door een grafische vormgever omzetten naar vectoriële bestanden die uitgerokken kunnen worden tot een formaat van maximaal 100 cm op 100 cm (maximale afmeting van de sticker).
Op sommige ramen werd aan de binnenkant gekleefd, op andere langs buiten, omwille van de specifieke situatie per winkel. Er moest dus goed op voorhand bekeken worden welke sticker in 'spiegelbeeld' gedrukt moest worden en welke niet.

16 handelaars en horeca-uitbaters deden mee aan dit project.

Een heleboel houtblokken stonden model.