foto: Dries Luyten

Publicaties bij 'Van crabbelinge tot carton'

Catalogus 'From Scribble to Cartoon'

Drawings from Bruegel to Rubens

Deze catalogus spitst zich toe op de 80 meest uitzonderlijke tekeningen uit de Zuidelijke Nederlanden van de 16e en 17e eeuw en schept nieuw licht op het boeiende verhaal van hoe en waarom tekeningen werden gemaakt en gebruikt.

Boekje 'Van crabbelinge tot carton'

In dit boekje bij de tentoonstelling 'Van crabbelinge tot carton. Tekeningen van Bruegel tot Rubens' kijkt de lezer mee over de schouders van meestertekenaars uit de zestiende en zeventiende eeuw tijdens het creatieproces van de 40 allerbeste tekeningen uit de tentoonstelling 'Van crabbelinge tot carton. Tekeningen van Bruegel tot Rubens'.

Bij de expo

Van crabbelinge tot carton

Tekeningen van Bruegel tot Rubens

Met deze tentoonstelling toont het Museum Plantin-Moretus de 100 mooiste oude tekeningen uit Vlaamse collecties. Het geheel vormt een verbluffend én representatief overzicht van de tekenkunst in onze contreien in de 16de en 17de eeuw.