Ets waarop een aantal getekende mannen boven een mensenmassa zitten © Collectie Stad Antwerpen, Museum Plantin-Moretus

Workshop | Trial and Ensor

Experimenteer net als Ensor met de diepdruktechnieken om je eigen prent te maken.

zondag 27 oktober 2024 van 13:30 tot 16:30
Meer momenten
zondag 22 december 2024 van 13:30 tot 16:30

In de zestiende eeuw kochten mensen prenten in plaats van affiches. Belangrijke schilders als Van Dyck en Rembrandt waren echte meesters in deze reproductiegrafiek maar ook Ensor ging hiermee aan de slag.

Experimenteer net als Ensor met de diepdruktechniek om je eigen prent te maken. In de workshop bekijk je eerst boekillustraties, prenten en tekeningen. Nadien ga je zelf aan de slag met een plexi plaatje, inkt en een eeuwenoude drukpers en maak je je eigen droge naald ets.

Je hebt geen voorkennis nodig.

Praktisch

Wie?

Vanaf 16 jaar
Maximum aantal personen: 12