Meisjes aan vitrine foto: Sigrid Spinnox

Druk bezig in de 16de eeuw

rondleiding secundair onderwijs

Ga op zoek naar de rijke geschiedenis van het drukkersgeslacht Plantin-Moretus. Leer de finesses van de boekdrukkunst kennen en ontdek het museum op een actieve manier. Het kijk-, denk- en doe-programma maakt geschiedenis zeker zo boeiend.

De leerlingen gaan in kleine groepjes onder begeleiding van leerkracht en gids met opdrachtenbladen (kijkwijzers) door het museum op zoek naar antwoorden. Deze worden met de hele groep besproken. De gids kadert de informatie die door de leerlingen werd opgedaan, in een ruimer geheel.

Deze rondleiding sluit nauw aan bij de verschillende eindtermen en leerplannen van het secundair onderwijs en is vooral gericht naar de 2de en 3de graad ASO en TSO. De opdrachten worden gekozen op maat van de groep.

Tip voor leerkrachten:

• Deel uw klas op in twee groepen en wissel een rondleiding en een workshop met elkaar af
  • Leidt u, als leerkracht, liever zelf uw leerlingen rond? Dat kan. Vindt alle info op onze 'Do It Yourself'-pagina.

Tijdens de rondleiding bezoek je het hele museum. Je ticket is de hele dag geldig.

Wat mag je verwachten

• Interactieve tour door het museum
  • Je ontdekt het boeiende leven van Christoffel Plantin en zijn opvolgers
  • Dankzij de oprachten wordt dit bezoek een boeiende museumbeleving

Praktische info

• rondleiding voor leerlingen van 13 tot 18 jaar (vooral gericht naar de 2de en 3de graad ASO en TSO)
  • maximum 15 personen per gids
  • duur: maximum anderhalf uur
  • prijs voor de gids: €100 (administratiekosten inbegrepen)
  • Toegang tot het museum is gratis voor klasgroepen. Bestel wel op voorhand je gratis toegangstickets.

Reserveren

Boek je rondleiding met gids bij Experience Antwerp.

Boek hier