wachtrij voor het museum foto: Ans Brys

Met een groep naar het museum

Kom met je groep naar het museum en maak je bezoek levendiger of gevarieerder dankzij ons aanbod voor groepen.

Kom je met een groep naar het museum en volg je graag een gegidste rondleiding of workshop?
Dan kan je die boeken via Experience Antwerp.

Boek een rondleiding of workshop

Rondleidingen

Christoffel Plantijn - manager van het jaar 1572

rondleiding voor volwassenen

Christoffel Plantin is een intellectueel met een neus voor zaken. Even voor 1550 verruilt hij Frankrijk voor Antwerpen. Vijf jaar later start hij zijn eigen drukkerij. Die bouwt hij uit tot de grootste ter wereld.

Leading Ladies Tour

rondleiding voor volwassenen

Ludovico Guicciardini schreef al in 1567 dat Vlaanderen rijk was aan ondernemende vrouwen. Dat Plantins familiebedrijf driehonderd jaar standhield was mee te danken aan een aantal sterke geëmancipeerde vrouwen.

Guerrillatour

rondleiding voor volwassenen

Probeer de guerrilla tour uit: een tocht door het huis doorspekt met smeuïge verhalen, creatieve interventies, speelse en toffe weetjes over de familie en het bedrijf.

Creatieve workshops en drukdemonstratie

Workshop Meesterdrukker

Workshop voor scholen en groepen

Je zet letters in spiegelschrift in een zethaak, maakt een complete bladzijde en drukt die zelf af op een echte pers.

Workshop Meester Etsen droge naald

Workshop voor scholen en groepen

In de workshop bekijk je eerst boekillustraties, prenten en tekeningen. Nadien ga je zelf aan de slag met een plexi plaatje, inkt en een eeuwenoude drukpers en maak je je eigen droge naald ets.

Workshop Meester Boekbinder

Workshop voor scholen en groepen

In deze workshop maak je kennis met de basistechnieken en bind je zelf een boekje. Keuze te over: een eigen dagboek, een notaboekje, fotoalbum, ...

Onze drukker aan het werk - drukdemonstratie

voor groepen, families en scholen

Wil je weten hoe het er aan toe ging in de oude drukkerij Officina Plantiniana? Tijdens een drukdemonstratie kom je alles te weten over drukken met loden letters.

Workshop en/of rondleiding op maat

Vragen staat vrij ... ons aanbod op maat!

Heb je een groep of klas met bijzondere vragen? Heb je een speciaal verzoek of ben je bezig met een project? We maken graag een aangepast programma voor je, op maat van je groep.

Zonder gids

Groepsbezoek zonder gids

Alle bezoekers willen het museum in optimale omstandigheden bezoeken. Terecht. Daarom reserveren groepen vooraf. Zo kunnen wij de groepsbezoeken beter op elkaar afstemmen.

Hoorspel brengt museum tot leven

Hoorspel voor iedereen vanaf 8 jaar

Met nieuwe driedimensionele audiotechnieken lijkt het wel of je door de tijd reist en een bedrijvig huis en drukkerij binnenstapt.

Door de stad

Komt een wandelaar naar Antwerpen

Ontdek de stad door de ogen van Guicciardini met twee wandelingen.