foto: Ans Brys foto: Ans Brys

Wat is er te doen?

Zin in een ongewoon avontuur? Bezoek 's werelds best bewaarde drukkerij en geniet er van de intieme sfeer. Voor jong en oud, letterfreaks en boekenwurmen. Rondleidingen, tentoonstellingen, workshops en evenementen.

Onze drukker aan het werk

Kalender

Tijdelijke tentoonstellingen, evenementen, drukdemonstraties. Museum Plantin-Moretus biedt veel meer dan enkel een museumbezoek.

wachtrij voor het museum

Met een groep naar het museum

Rondleidingen, creatieve ateliers, drukdemonstraties en dagprogramma's: kom met je groep naar het museum en maak het bezoek levendiger of gevarieerder dankzij ons aanbod voor groepen.

Met de klas naar het museum

Actieve, speelse, leerzame rondleidingen ... Creatieve ateliers rond boeken en drukken... Activiteiten voor klein en groot. Ontdek ons scholenaanbod.

foto: Ans Brys

Kinderen en families in het museum

Ga zelf aan de slag als was je een echte drukker, luister hoe het museum tot leven komt met het hoorspel of ga met een opdrachtenboekje op weg door het museum. Voor elk wat wils.

Met het bedrijf naar het museum

Bent u op zoek naar een verrassende bedrijfsuitstap of teambuildingsactiviteit? Laat u dan rondleiden door onze ervaren museumgidsen of doe een workshop. Wedden dat u elkaar op een heel andere manier leert kennen?

Nu te zien

Philip Aguirre y Otegui | L'invitation au voyage

WEGENS SUCCES VERLENGD | Philip Aguirre y Otegui schenkt een selectie grafisch werk aan het Prentenkabinet van het Museum Plantin-Moretus. Een uitgelezen aanleiding voor het Museum Plantin-Moretus om in nauwe samenwerking met de kunstenaar een tentoonstelling te presenteren.

Binnenkort

Finis Terrae

Het einde. Een begin.

Vijf jaar na de succesvolle tentoonstelling 'Ecce Homo', organiseert Galerie Geukens & De Vil opnieuw een grootschalige kunstwandeling in Antwerpen, rond één universeel thema: onze planeet.

In de kijker

Hoorspel brengt museum tot leven

Hoorspel voor iedereen vanaf 8 jaar

Met nieuwe driedimensionele audiotechnieken lijkt het wel of je door de tijd reist en een bedrijvig huis en drukkerij binnenstapt.

Gratis rondleiding voor mensen met beginnende en matige (jong)dementie

Voor personen met dementie en hun mantelzorger(s).